۱ بهمن ۱۳۸۷

فشار سازمان بازرسی و قوه قضائیه جهت اختصاص ۴۰ درصد کنکور به بسیجیان فعال
دوشنبه ، 30 دی 1387 ، 14:39

عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ارائه طرح مجلس در خصوص سهمیه ۴۰ درصدی رزمندگان در کنکور ۸۸ توسط این کمیسیون خبر داد.

بر اساس مصوبه ای باقیمانده ۴۰ درصد سهمیه رزمندگان باید به بسیجیان فعال واگذار شود که سازمان بازرسی و قوه قضاییه بر اجرایی شدن این قانون تأکید دارند و از سوی دیگر رئیس سازمان سنجش نیز از اجرایی شدن آن ابراز نگرانی می کند.

عبلسپور درباره عواقب اجرای این مصوبه عنوان کرده است: در صورتی که این قانون را اجرا کنیم ۴۰ درصد ظرفیت کنکور از رقابت آزاد و علمی خارج می شود و داوطلبان برتر همانطور که در شهریور ماه ۸۷ نسبت به گزینش کنکور ۸۷ اعتراض داشتند نسبت به اجرای این قانون نیز معترض خواهند بود و تعداد معترضین تا ۴۰ برابر افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان سنجش پیش از این با اشاره به وجود ظرفیت ۴۰ درصدی رزمندگان در کنکورهای سراسری گفته بود: این ۴۰ درصد هر ساله در رشته های مطلوب دانشگاهها به میزان ۲۰ تا ۳۰ درصد تکمیل می شود اما در میانگین کلی کمتر از ۲ درصد آن استفاده می شود از این رو در میانگین کل کشور ۳۷ تا ۳۹ درصد این ۴۰ درصد خالی می ماند و ما این ظرفیت خالی را بر اساس سیاست مصوب بومی گزینی در اختیار سایر داوطلبان آزاد قرار می دهیم.

عباسپور اضافه کرده بود: اما اجرای مصوبه ای مبنی بر اینکه باقیمانده ۴۰ درصد باید به بسیجیان فعال واگذار شود فشار زیادی را از ناحیه سازمان بازرسی و قوه قضاییه بر روی سازمان سنجش وارد می کند تا جایی که حتی به تهدید انفصال از خدمت مسئول سازمان سنجش نیز منجر شده است.
وی درباره عواقب اجرای این مصوبه گفته بود: در صورتی که این قانون را اجرا کنیم ۴۰ درصد ظرفیت کنکور از رقابت آزاد و علمی خارج می شود و داوطلبان برتر همانطور که در شهریور ماه ۸۷ نسبت به گزینش کنکور ۸۷ اعتراض داشتند نسبت به اجرای این قانون نیز معترض خواهند بود و تعداد معترضین تا ۴۰ برابر افزایش خواهد یافت لذا وظیفه مجلس این است که فعالیت خود را در این خصوص برای از بین بردن چالشهای پیش روی کنکور ۸۸ متمرکز کند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر