۱ بهمن ۱۳۸۷



۴ دانشجو آزاد شدند؛ سه دانشجو همچنان در بازداشت؛
یک دانشجو اخراج شد
و بیش از ۱۵ دانشجو مجددا به کمیته انضباطی احضار شدند

دوشنبه ، 30 دی 1387 ، 14:23

الم لی و روستایی که در روز ۲۳ دیماه بازداشت شده بودند روز شنبه ۲۸ دیماه آزاد شدند.همچنین احمد کهنسال نیز که از روز ۲۱ دیماه بازداشت شده بود شنبه آزاد شد. برای هر سه این دانشجویان قرار وثیقه ی ۵۰ میلیونی صادر شده است.

روز یکشنبه نیز سعید خلعتبری که از روز ۲۱ دیماه بازداشت شده بود با قرار وثیقه ۵۰ میلیونی آزاد گشت.با آزاد شدن این ۴ دانشجو تعداد دانشجویان دانشگاه شیراز که در بازداشت به سر می برند به ۳ نفر رسید.این سه نفر عنایت تقوی، آلما رنجبر و حمدالله نامجو هستند.

عنایت تقوی یکی از این دانشجویان بازداشتی، از روز ۲۱ دی ماه بازداشت شده است و اتهام او توهین به مسئولان نظام است،

تقوی چندی پیش به دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه مراجعه کرده بود و درخواست انجام یک نظرسنجی علمی در سطح دانشگاه در مورد رهبری را داده بود که علی رغم موافقت اولیه از این امر جلوگیری شده بود و با مطرح شدن این مساله در نشریه ای که مدیر مسئولش تقوی بود ابتدا نشریه او توقیف و سپس خود او یک ترم از تحصیل محروم شده بود، پس از آن نیز مطرح کردن این مساله در تریبون آزاد ۱۸ آذر از سوی تقوی و انتقادات او از رهبر و ریخت و پاش هایی که در سفر او به شیراز صورت گرفته بود باعث شد که او ابتدا به ۲ ترم محرومیت از تحصیل محکوم و سپس به اداره اطلاعات احضار شود......


همچنین دیروز یکشنبه ماموران حراست دانشگاه مانع از ورود کاظم رضایی به دانشگاه و حضور او در امتحان شدند و به او اعلام کردند که با اجرای ۲ ترم محرومیت از تحصیل برای او، او از دانشگاه اخراج است و اجازه ورود به دانشگاه را ندارد.لازم به یادآوری است که پیش از این کاظم رضایی در روز ۱۴ دیماه پس از مراجعه به اداره اطلاعات شیراز بازداشت شده بود و در روز ۲۲ دیماه پس از ۸ روز بازداشت آزاد شده بود.

از سوی دیگر روز گذشته تعدادی دیگر از دانشجویان دانشگاه شیراز به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده اند که تعداد دقیق احضار شدگان مشخص نیست اما احتمال می رود که بیش از ۱۵ نفر از دانشجویان به کمیته انضباطی احضار شده باشند.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر