۱۸ بهمن ۱۳۸۷



تایید مرگ دانشجوی خودکشی کرده دانشگاه تهران

سه شنبه ، 15 بهمن 1387


بازپرس شعبه سوم بازپرسی (ویژه قتل) دادسرای امور جنایی تهران بار دیگر مرگ دانشجوی ۲۲ ساله دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران را که به قصد خودکشی از طبقه چهارم کوی دانشگاه سقوط کرده است، تایید کرد. این در حالی است که روز چهارشنبه اعلام شده بود این دانشجو فوت نکرده و فقط در حالت کما به سر می برد.

نبی پیرمحمدی دانشجوی ۲۲ ساله اهل لرستان که در مقطع کارشناسی رشته مردم شناسی دانشگاه تهران درس می خواند صبح روز دوشنبه هفتم بهمن ماه خود را از طبقه چهارم کتابخانه کوی دانشگاه تهران به پایین پرت کرد.

مدیریت دانشکده علوم اجتماعی تلاش زیادی در راستای مسکوت گذاشتن ماجرای خودکشی او وتلاش برای حادثه جلوه دادن این رخداد داشته است. دکتر سید مهدی قمصری معاون دانشجویی دانشگاه تهران نیز در اظهار نظر جداگانه ای گفته است: "قرار بوده این دانشجو به کمیته انضباطی رفته و حکم تبرئه دریافت کند."!!!!!

با افزایش شمار خودکشی در میان دانشجویان کشور وزارت علوم بجای ریشه یابی این رفتارها صورت مسئله را پاک می کند در همین راستا حمید یعقوبی سرپرست مرکز مشاوره وزرات علوم به خبرگزاری مهر گفته است: دستورالعملی داریم که بر اساس آن دانشگاهها حق ندارند برای دانشجویانی که بر اثر خودکشی فوت کرده اند مراسم بگیرند. وی با تأکید بر اینکه آمار خودکشی را نباید رسانه ای کرد، گفت: اطلاع رسانی درباره این پدیده به گسترش آن کمک می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر